تحقیق معماري شهر باستانی حضر (هترا)

دسته بندي : مهندسی » مهندسی معماری
دانلود تحقیق با موضوع معماري شهر باستانی حضر (هترا)،
در قالب word و در 35 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
سرآغاز هر‌كدام از شهرهاي باستاني كشور عراق، دوره‌اي از ادوار تاريخي را با سير تطوٌر و تحول شتابان تمدن پشت‌سر نهاده است. اَلْحضراء (هترا) نيز عصر درخشاني را در شرايط منحطي كه در آن بود، در صحنة تاريخ آن‌زمان سپري نمود، با آنكه در اقطار جنوب‌غربي آسيا تمدن‌هاي اعراب و آرامي و آشوري و ايراني و يوناني و رومي و مصري حضور داشتند. درآن دورة پرآشوب كه كشورهاي مقتدر و متخاصم راه‌ انداختند و صدمات آن به اكثر مناطق رسيد، حضر (هترا) همچنان از اين حوادث خانمان‌برانداز برحذر بود و لذا به هنر و صنايع خود (در آن بحبوحة حوادث) رنگ و شكلي تازه بخشيد، و اعتقاد و باورهاي خود را بر روي بناها و حجاري‌هاي بسيار بر سنگ به نمايش گذاشت.

همه اين هنرنمايي حاصل فكر و قٌاد و آگاه و روشن و مجرٌب، و نيز برخواسته از روح و رواني صاف و بي‌آلايش و آرام مردماني بود كه در چنان محيطي استعدادها را برمي‌انگيزاند و  با جان و دل در فضاي باديه احساس مي‌شد. محيطي كه نه مرزي و حدودي براي آن وجود داشت و نه بيگانه‌اي بر آن حكم مي‌راند.

شهر حضر (هترا) با موقعيت جغرافيايي ويژه خود در باديه‌هاي سرزمين عراق، در دوردست‌ترين مناطق نفوذ كشورهاي متخاصم واقع بود، كه با داشتن قلعه‌ها و باروها و خندق‌هاي عميق در اطرافِ آن، از حوادث دوران محفوظ و مصون ماند. در وسط اين شهر معبد باشكوهي قرار داشت كه به اطراف شهر محيط و با صخره‌هاي سنگي عظيم بنا شده، و داخل معبد را مجسمه‌هاي بزرگان شهر و بتهاي بزرگترين خدايان مزيٌن كرده‌ بود. هنگامي كه اوضاع سياسي در كشورهاي مشرق‌زمين در نيمة قرن سوم ميلادي (باظهور ساسانيان) دست‌خوش تحوٌل گشت، دوران تمدن درخشان حضر(هاترا) نيز اوفول و پايان يافت و همة آثار تمدن فروكش نمود و ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری

تعداد مشاهده: 9961 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:21 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل