تحقیق معجزه

دسته بندي : علوم انسانی » معارف اسلامی
دانلود تحقیق با موضوع معجزه،
در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
‹‹ كسي را كه بخواهند مي سازند ››
خانمي هستم كه الان حدود 46 سال دارم . از اول علاقه مختصري به امام هشتم عليه السلام داشتم و در عبادات هم كوتاهي نمي كردم ولي آنقدر هم محكم نبودم . اگرچه خودم از قبل اعتقادات نسبتاً ضعيفي در خصوص ائمه معصومين عليه السلام داشتم و به بعضي اعمال كه مورد رضاي آنها بود عمل مي كردم . مثل قرآن خواندن و دعاهاي ديگر و مقيّد بودن هر هفته به زيارت علي بن موسي الرضا عليه آلاف تحيه و السلام و با توجه به مشكلات فراوان زندگي در سال 80 كه موفق به زيارت امام زمان عليه السلام در عالم رويا شدم ( كه شرح آنرا بعداً مي نويسم .)كه اين رويا دگرگوني عجيبي در من به وجود آورد و نسيم اميدبخشي را احساس مي كردم و نمي دانستم كه واقعاً تا الان تحت نظر آنها بودم و در حال حاضر احساس بسيار قوي و شايد بگويم يقين بيشتري پيدا كردم كه در تمام زندگيم دست امام زمان عليه السلام را احساس مي كنم و با راهنمائي هاي يكي از همسايگان حقايق پشت پرده آهسته آهسته آشكار مي شد و اين دگرگوني معنوي را در خودم مي ديدم و هم در بچه هايم و شوهرم كه مقداري شرح حال آن را بيان خواهم كرد .
حال ممكن است سؤال كنيد دگرگوني چه بوده ؟ اتفاقات عجيبي كه رخ داده چه بوده و چگونه رخ داده ؟ دست امام زمان عليه السلام در زندگي تو چگونه بوده كه امروز آن را به وضوح احساس مي كني و هزاران مطلب پشت پرده ديگر كه مي تواني آشكارا قلم بدست گرفته و شرح زندگي خودم را بنويسم .
شايد ديگران از اين گذر زندگي پندي بگيرند و در سختيها و فشارهاي زندگي صابر بوده باشند كه جزاي آن نزد پروردگار است . راستي از آخر شروع كنم همين كه قلم بدست گرفته ام و اين مطلب را مي نويسم آنهم لطفي از الطاف ديگر است كه آن را شما مي خوانيد ، شايد با خواندن اين مطلب حداقل لحظه اي توجه شما به امام زمان عليه السلام جلب گردد و از قالب مادي لحظه اي خارج شويد و به آن وجود مقدس و عنايات خاصه اش توجه كنيد .
بودم پي گناه و تو چون سايه بر سرم عمري بود خجالت اين كار مي كشم
منظورم از اين شعر آن نيست كه من گناه مي كردم . بلكه بي توجه به امام زمان عليه السلام بودم و اكنون تمام زواياي وجودم متوجه آن حضرت است . واقعاً شرمنده ام كه نمي فهميدم من را هدايت مي كنند ، مورد لطف خود قرار مي دهند ، از سخت ترين مهالك دنيوي نجاتم مي دهند ولي باز هم من بي توجه بوده ام . از اين بي توجهي ام عذر مي خواهم و استغفار مي كنم . حالا كمي مي فهمم كه نه در زندگي من بلكه در دوران زندگي همه مردم خداوند تبارك و تعالي عزيزي را ، محبوبي را و بهتر بگويم راهنمائي را بدون منّت براي هدايت تك تك ما قرار داده و ما هستيم كه سرپيچي مي كنيم . خداوند را شكر كه من قبل از مردنم از خواب غفلت بيدار شدم و بدنبال شناخت امام معصوم براه افتادم ، اگر بيدار نمي شدم و به خواب ابدي فرو مي رفتم چه مي شد . خدايا اين راز بزرگ هدايت و اين لطف بي نهايت را چگونه شكرش بايد نمود " الحمد لله و المنه ...



دسته بندی: علوم انسانی » معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 4865 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 25

حجم فایل:28 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش.