تحقیق بايدها و نبايدهاي بهداشتي در عرضة لباس هاي تانوكارا

دسته بندي : علوم پزشکی » پیراپزشکی
دانلود تحقیق با موضوع بايدها و نبايدهاي بهداشتي در عرضة لباس هاي تانوكارا ،
در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
استفاده از لباسهاي دست دوم موسوم به «تاناكورا» تقريبا 15 سال است كه در كشور ما باب شده و هنوز شاهد خريد و فروش اين لباسها هستيم و مشتري‌هاي پر و پا قرص خود را دارند. مشتري‌هايي كه نه فقط به خاطر مشكلات اقتصادي به سمت اين لباسها كشيده شده‌اند بلكه عده زيادي از آنها معتقدند به دليل تنوع و جنس خوب آنها كه در مقايسه با قيمت‌شان واقعا مي‌ارزند اقدام به خريد اين لباسها مي‌كنند. 
لباسهاي تاناكورا در بعضي مناطق مرزي به حدي گسترش يافته كه بازارچه‌هاي بزرگي را به خود اختصاص داده و اين لباسها بدون هيچ مانعي به راحتي خريد و فروش مي‌شوند و با توجه به حجم زياد آنها و بازارچه‌هايي كه براي آنها تشكيل شده نمي‌توان فرض كرد كه به صورت غير قانوني و بدون مجوز وارد كشور مي‌شوند. 
يكي از كساني كه زماني در يكي از مناطق مرزي كشور زندگي كرده و مصرف كننده اين لباسها بوده مي‌گويد: لباسهاي تاناكورا از زمان جنگ وارد شهر ما شد و چون اوضاع اقتصادي مردم در آن زمان خيلي نابسمانان بود وجود لباسهايي كه هم جنس و دوام خوبي دارند و هم بسيار ارزانند يك موقعيت استثنايي بود. 
البته بعد از مدتي به حدي در بين مردم خريد اين لباسها عادي شده بود كه هيچ كس خريدش را پنهان نمي‌كرد و حتي كساني كه به عنوان مهمان به شهر ما مي‌آمدند از تاناكورا استقبال مي‌كردند. 
اين مصرف كننده در ادامه صحبت‌هايش تاكيد مي‌كند: هيچ وقت نشنيديم كه براي كسي به خاطر پوشيدن اين لباسها مشكل بهداشتي خاصي پيش آيد. 
وي همچنين در مورد تشكيل بازار تاناكورا در شهرستان تعريف كرد: يك بار يكي از اين مغازه‌ها آتش گرفت و به خاطر موادي كه به اين لباسها مي‌زدنند خيلي زود به بقيه مغازه‌ها كشيده شد و چند تا از آنها آتش گرفتند بعد از چند ماه چند بازارچه و يك پاساژ بزرگ براي فروش اين لباسها ساخته شد و در واقع اگر با مجوز قانوني خريد و فروش نمي‌شوند جلوي آنها گرفته مي‌شد. 
دكتر حميد عمادي متخصص بيماريهاي عفوني در اين باره مي‌گويد: شايد لباسهاي تاناكورا بعد از جوشاندن، شستن و اتو كردن مشكل جدي پزشكي نداشته باشد ولي هيچ گاه نمي‌توان توصيه به پوشيدن آنها كرد. زيرا بسياري از ميكروبها حتي بعد از شستن هم از بين نمي‌روند و تا زمان زيادي دوام مي‌آورند؛ مثلا قارچها 
مي‌توانند عامل خطرزايي براي افرادي كه از اين لباسها استفاده مي‌كنند باشند و اگر به بدن افراد منتقل شوند ابتدا با خارش و مشكلات پوستي و بعد با خطرات جدي عفوني همراهند. 
دسته بندی: علوم پزشکی » پیراپزشکی

تعداد مشاهده: 1232 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 5

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 5 صفحه، قابل ویرایش.