تحقیق معيارها و مشخصات فني مصرف انرژي الكتريكي وحرارتی و گروههای انرژی در فرآيند توليد سيمان

دسته بندي : مهندسی » مهندسی متالورژی
دانلود تحقیق با موضوع معيارها و مشخصات فني مصرف انرژي الكتريكي وحرارتی و گروههای انرژی در فرآيند توليد سيمان ،
در قالب word و در 42 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
بهره برداري نامناسب از تجهيزات مصرف كننده انرژي الكتريكي و فسيلي در صنعت سيمان , عدم توجه و دقت كافي به استفاده بهينه از انرژي در اين صنعت , باعث افزايش مصرف انرژي ويژه الكتريكي و حرارتي در فرايند توليد سيمان در كشور شده است. از اينرو توجه به مديريت مصرف انرژي و بالا بردن بازده و بهره وري انرژي در اين دسته از صنايع به يك ضرورت تبديل شده است .
بر طبق ماده 121 قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي ، دولت موظف است به منظور اعمال صرفه جوئي ، منطقي كردن مصرف انرژي و حفاظت از محيط زيست نسبت به تهيه و تدوين معيارها و مشخصات فني مرتبط با مصرف انرژي در تجهيزات ،‌فرآيندها و سيستم هاي مصرف كننده انرژي ، اقدام نمايد ، به ترتيبي كه كليه مصرف كنندگان و وارد كنندگان اين تجهيزات ، فرآيندها و سيستم ها ملزم به رعايت اين مشخصات و معيارها باشند . معيارهاي مذكور توسط كميته اي متشكل از نمايندگان وزارت نفت نيرو ، وزارت نفت ، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ،‌سازمان حفاظت محيط زيست و وزارتخانه ذيربط تدوين مي شود .
همچنين بر اساس مصوبات شوراي عالي استاندارد پس از تصويب استانداردهاي مربوط در كميته مزبور ، اين استانداردها بر طبق آئين نامه اجرائي قانون فوق الذكر همانند استانداردهاي اجباري توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران به اجرا در خواهد آمد . 

دسته بندی: مهندسی » مهندسی متالورژی

تعداد مشاهده: 388 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 42

حجم فایل:166 کیلوبایت

 قیمت: 45,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 42 صفحه، قابل ویرایش.