تحقیق اینترنت چیست؟

دسته بندي : مهندسی » مهندسی کامپیوتر
دانلود تحقیق با موضوع اینترنت چیست؟،
در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه 
اينترنت قوي ترين ابزاري است كه تا كنون براي مبادله ي اطلاعات اختراع شده است . اين مجموعه به هم پيوسته رايانه ها كه به واسطه ي خطوط تلفني با هم مكالمه مي كنند ، به وژه از چند سال پيش بعد از شگفت آوري رشد كرده است . با مطالعه ي اين تحقيق خوانده هم با تاريخچه ي پديد آممدن اينترنت آشنا مي شويد و هم به دلايل گسترش سريع آن پي خواهيم برد و در همين قدم اول در خواهيم يافت كه چرا اين پديده كه وجودش را مديون پيشرفت تكنلوژي است امروزه در حوزه هاي كاملاً متفاوتي همچون سياست ، اخلاق ، آزادي ، عقيده ، و بيان و حتي امنيت ملي و بين المللي مباني جدي را دامن زده است و شما با مطالعه ي اين مطالب مي توانيد به راحتي وارد دنياي اينترنت شويد . اينترنت چيست ؟ اينترنت شي ء اي مادي و قابل لمس كردن نيست . اينتنت يك اشتراك است . موجودي ديجيتالي كه به درخواست تجربه ي انسان حركت مي كند و مي تواند انواع اطلاعات و دانستني ها را در دسترس ما قرار دهد . از ساختار اتم كربن گرفته تا نتايج مسابقات اسب دواني . اينترنت چيزهايي مانند نرم افزار ، موسيقي ، تصاوير چند رسانه اي فيلم و متن را در شكل ابزارهاي الكترونيكي در اختيار ما مي گذارد . اينترنت امكان ارتباط پويا و باز را براي مكالمه ي تعداد زيادي از مردم در يك زمان فراهم مي كند . 
صرف مفهوم اينترنت مي تواند ذهن ما را دچار سردرگمي كند اما شجاع باشيد به اينترنت مانند بي نهايتي كه بايد آن را فتح كنيد نگاه نكنيد به آن عنوان يك راه حل ارزان براي ارسالنامه هايتان نگاه كنيد يا يك راه ساده براي رزرو بليط تئاتر يا وسيله ي بي زحمتي براي رسيدن به يك معامله ي مطلوب يا به اصطلاح شيرين . اينترنت مجموعه ي لايه لايه هايي از فن آوري و خدمات است كه براي ايجاد چيزي كه همه مي توانند از آن استفاده كنند به تدريج روي هم جمع شده است . ويژگي فرهنگي اينترنت باز بودن فضاي آن و نبود موانع معمول و ضرورت هاي تجاري است . اينترنت يك ساختار بي پايان ، عملي ، آزاد و غير قابل محدود كردن است . اما موضوعاتي هستند كه پيش از اينكه بخواهيد وارد اين فضاي خالي ديجيتالي بشويد بايد مورد توجه قرار بگيرند ، آنچه كه بهترين اهميت را دارد زمان است . اينترنت يك اجتماع شگفت آور از انسانها ست : دانشمندان ، برنامه نويسان ، رايانه ، سازمانهاي دولتي ، گروه هاي سياسي ، گروه هاي خود ياري ، افرادي كه داراي نقض عضو هستند ، طراحان لباس ، موسيقي دانان ، هنرمندان و هر كس ديگري كه فكرش را بكنيد . اين بدان معناست كه شما مي توانيد هر جور و با هر كسي و تحت هر شرايطي و هر عنواني كه بخواهيد ، صحبت كنيد ، بحث كنيد ، كنجكاو باشيد ، گستاخ باشيد يا دوست داشتني ؛ و نيز تحقير آميز و يا تحريك آميز رفتار كنيد البته اگر مي خواهيد اين كارها را بكنيد ، لازم است كه زمان و مسئوليت هاي اجتماعي خود را د نظر بگيريد زمان در دنياي كنوني ، بر خلاف اينترنت نا محدود نيست . 
زبان اينترنت به ياد داشته باشيد كه همانند دانشي ، زبان نيز توانايي است و اگر شما بخواهيد زبان معمولي خود را حفظ كنيد هضم زبان اينترنتي و دنياي رايانه مي تواند بسيار مشكل باشد ماننده همه ي انواع ارتباطات شما بايد زبان آن را بدانيد به خوبي ارتباط برقرار كنيد اما با دانستن اندكي از آن نيز احتمالاً موفق به انجام اين كار خواهيد شد . صورت عظيمي اصطلاحات ، معادل ها و اختصاراتي وجود دارد كه ممكن است كاملاً شما را گيج كند . اينترنت فرهنگ لغت خود را دارد . در عين حال وقتي شما مقصود و نقطه نظر آن را بفهمد متوجه خواهيد شد كه اين فرهنگ لغت به هيچ وجه ترسناك نيست . بخش عمده ي زبان اينترنت توضيح معادل هاي ديجيتالي مطالبي است كه ما در طي سالها در دنياي معمول خودمان كه دنياي پيوسته است انجام داده و مي دهيم اينترنت آخرين سيستم ارتباطي ديجيتالي است خودمان كه دنياي پيوسته است انجام داده و مي دهيم بازدهي يك برنامه به متناسب بودن زبان برنامه نويسي با كاري كه آن برنامه بايد انجام دهد بستگي دارد خوبي شكه اين است كه شما مي توانيد از منابع و خدماتي كه در هر يك از اجزاي سازنده ي شبكه موجود است استفاده نيد اين پديده جديدي نيست شما مي توانيد هر سيستم بين شبكه اي را اينترنت بناميد اما خود اينترنت چيز ديگري است اينترنت يك سيستم بين شبكه اي است براي ارتباطات جهاني كه از خطوط تلفن و انواع شبكه هاي رايانه اي ساخته شده است اين شبكه هاي متصل به هم به دليل اينكه عوامل مشتركي دارند و به شبكه هاي متفاوت اجازه ي همكاري با يكديگر را مي دهند تبديل به يك سيستم بين شبكه اي شده اند IMP يعني رابطه هاي پردازشگر شيغام وسيله اي اختصاص براي قرار كردن ارتباط بود كه رايانه را به خط تلفن وصل مي كرد و مي توانست از راه دور اين اتصال را ممكن سازد . اختراع اينترنت زمينه را براي موقعيت هاي جديد تجاريي متعددي بوجود آورد . از كابلي گرفته تا فرستنده ها و همه نوع جعبه هاي سياه . 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی کامپیوتر

تعداد مشاهده: 1217 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 15

حجم فایل:145 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 15 صفحه، قابل ویرایش.